2hülye

Egri Gabi és Zimmer Matyi daniai blog-ja.

Chamonix

2008.09.14. 13:43 | filteroflife | 7 komment

Sziasztok!

Epsegben tuleltuk a franciaorszagbeli kalandturat. Csinaltunk egy par videot, ezeket lentebb megnezhetitek. Nagyon jo volt.

A buszut 24 ora volt csak oda, azt mondjuk nem elveztuk annyira... :) Nemetorszag, Svajc, Franciaorszag volt az utvonal. Festoi tajak, hatalmas hegyek mindenfele. Utkozben talalkoztunk egy magyar kamionsoforrel, odamentunk hozza beszelgetni kicsit, a buszon levok meg azt hittek, hogy a H-s rendszam Hollandiat jelenti, es amikor visszamentunk meg is kerdeztek, hogy ennyire perfektek vagyunk holland nyelvbol? Mondtuk: persze igen.... :)

Sajnos a danoknak megvan az a rossz szokasa, hogy idetlen filmeket neznek az egesz buszuton, meg mindenfele jatekot kell jatszani, ahelyett, hogy alhatnank vagy beszelgetnenk. Kedves evfolyamtarsak! EG-vel visszasirtuk az erdelyi buszutat :):):)

Na de lassuk mi is tortent, mert az ut faradsagai utan minden szep volt es jo!

Elso nap: Kirandulni mentunk libegovel, majd gyalog. A festoi szepsegu D`Aguille gleccsert latogattuk meg, felmasztunk egy kissebb hegycsucsra megpihentunk a turistahaz elott, kisetaltunk egy sziklaszirtre, majd jottunk vissza. A keplet: Normafa*5 + ho + jeg!

Masodik nap: Bringazni mentunk a Chamonix feletti volgybe, es onnan tovabb a  hegyekbe. Sajnos kamerazni csak a szolidabb reszeken tudtam, a tobbinel igencsak figyelni kellett. Tapasztalt DH-oknak meg sem kottyanna a terep, am hetvegi bringasoknak eleg nagy elemeny. Szerencsere jo bringakat kaptunk, es az osvenyek is jol karban vannak tartva, szoval igazan ki lehet elvezni a kirandulast. Sok helyen szakadek van az osveny mellett szoval igencsak vigyazni kell, de a latvany mindenert karpotol! A vegen volt egy kis hegymaszas, de azt nem tudtam lekamerazni, csak a sziklat. En kb a feleig mertem felmenni, EG megmaszta vegig. A szila maga 60 meteres. Cuki. :)

Harmadik nap: Gleccsertura. Na igen. Ezt vartam es ettol tartottam a legjobban. Elozo nap kaptunk felszerelest: Jegcsakany, hegymaszo bakancs, bakancshoz felcsatolhato jegjaro talp (szoges talp), sisak, beulo. Na mondom ennek a fele sem trefa.

Egy fogaskerekuhoz hasonlatos vonat vitt fol a gleccser aljaig, a dolesszog neha elerte a 30 fokot (ez egy vonat!!!), olyan sziklakon ment a vonat amin meg gyalog is kellemes tura lenne feljutni. Viszont 100 eve jar arrafele a jargany, szoval gondoltam kiforrott a technika. Az elso idokben gozmozdony huzta fol, ez latszik is az elso video elejen.

A vonattol a gleccser volgyet ovezo sziklakig egy kissebb bemelegito osveny vezet, majd sziklakon kell leereszkedni letrak segitsegevel, melyek kozul a leghosszabb 20-30 meteres, de a legrovidebb is megvan 6 meter. Ket csoport volt: lehetett menni kotel nelkul, es kotellel. Hat az infart keringetett, de lementem kotel nelkul, mert ugy iteltem meg, hogy az meg mindig biztonsagosabb ha a sajat tempomban megyek, mint ha varni kell 5 masik emberre. A dontes jonak bizonyult, mert mig nekunk eleg volt fel ora az ereszkedeshez, a koteles csoportnak ennel joval tobb idore volt szuksege. Legalabb volt idom reggelizni. :)

Maga a gleccser elkepeszto. A jegfolyamon tenyleg csak csakannyal es szoges talppal lehet haladni. Gyonyoru az egesz, sok helyen lyukak vannak ahol lelatni a feneketlen keksegbe. Szerencsere tapasztalt turavezetoink voltak, megtanitottak, hogyan hasznaljuk a felszerelest, igy nem volt gondunk semmire, csak a tajban kellett gyonyorkodni!

Negyedik nap: Rafting. Errol sajnos nem tudtam videot csinalni, de masok kameraztak, ugyhogy remenyeim szerint lesz majd valami neznivalo. Brutalis elmeny:) 6-an voltunk egy csonakban vizeseseken le, koveken at, vagy csak haladtunk a folyo sodrasaval. Nagyon durva erzes, ahogy az elemi erok porszemkent dobalnak ide-oda.

Hirtelen ennyi jutott eszembe, de lesz meg egy ket video, es bejegyzes az odautrol, meg a panoramarol amit a szobankbol lattunk!

Egyenlore a horzsolasaink kezelesevel, es pihennessel toltjuk az idot! :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

öregE 2008.09.15. 12:22:18

Ez hihetetlenül izgalmas és érdekes élmény lehetett.Talán legjobban a vadvízi evezést irigylem tőletek.
A zoknis masírozás meg feltette az egészre a koronát,
mivel egy humoros csattanót biztosított a végére.
Miért nem volt erre lehetőségünk a mi időnkben.
Jó nektek fiuk!

papa 2008.09.17. 13:55:57

Sziasztok !

Maximálisan egyetértek öregE-vel. Szedem a borda bogyót így elviselhető.
Nagyi köszönia jó kivánságokat.

Anya (E.G-é) 2008.09.17. 22:11:25

Csodaszép lehetett minden...de az ilyeneket én jobban szeretem itthon a tévén keresztül nézni! Főleg azok a magasságok, mélységek...brrr...

EG 2008.09.18. 10:44:43

Nagy elmeny volt az biztos. Kihoztuk magunkbol a maximumot, mindent kiprobaltunk amit csak lehetett. Es a legjobb az egeszben. hogy mindezt ingyen. Isten aldja a kiralynot!

Zsu 2008.09.19. 19:59:54

Még végigolvasni is veszélyes volt... adrenalin bomba túra... irigy vagyok... nagyon :)

zsofi 2008.09.20. 00:24:03

MMMMMATTTYYYYII úgy hiányzik az én maci bátyámmmmmmmmmm!!!!!nagyon zsír dolgotok van ott !!!!!!!!!!!!!Millio pusziii